Friday, March 1, 2024

Ανοίκεια εκμετάλλευση της τραγωδίας των Τεμπών

 Οι «τύποι» της παραπληροφόρησης ας μη ξύνουν τις πληγές των οικείων

Ανοίκεια εκμετάλλευση της τραγωδίας των Τεμπών

Μια ψύχραιμη αντικειμενική πληροφόρηση έχουν ανάγκη οι οικείοι

29 Φεβρουαρίου 2024

Γράφει ο

Νίκος Αναγνωστάτος

Η ανείπωτη τραγωδία των Τεμπών, έχει πληγώσει όλη την ελληνική κοινωνία και όλοι αισθανόμαστε αγανακτισμένοι και η θλίψης μας είναι πολύ μεγάλη. Και μόνο να σκεφτεί κανείς ότι αν βρισκόταν στη θέση ενός συγγενή θύματος, αρκεί για να αισθανθεί κανείς τι σημαίνει να χάνει κανείς το παιδί του σε αυτό το δυστύχημα και δη χωρίς καμιά εμφανή αιτία. Στα καλά καθούμενα που λέει και ο λαός μας. Πόνος, θλίψη, δάκρυα, ανάμεικτα με θυμό και αγανάκτηση, είναι η φυσική αντίδραση των συγγενών των θυμάτων, αλλά και όλου του ελληνικού λαού. Είμαστε όλοι συμμέτοχοι στην θλίψη των συγγενών των θυμάτων. Είναι το μόνο που μπορούμε να κάνουμε, χωρίς τούτο να σημαίνει ότι απαλύνουμε τον πόνο τους.

Η χειρότερη εκδήλωση αυτής της τραγωδίας, είναι η εκμετάλλευση ορισμένων «τύπων» κάθε λογής, από πολικής πλευράς, μέχρι απάνθρωπης και πεζοδρομιακής σκοπιάς. Οι «τύποι» αυτοί εκφράζουν ιδιοτελή συναισθήματα, παίζοντας με την μεγάλη θλίψη των συγγενών των θυμάτων, ότι δήθεν τους συμπαραστέκονται στο πόνο τους και έτι δυσμενέστερο,  ότι ζητούν την δικαίωσή τους με την τιμωρία των ενόχων.

Με απόλυτο σεβασμό στους θλιμμένους οικείους των θυμάτων, με έναν κατά το δυνατόν, απλό ειλικρινή και αντικειμενικό, όπως εγώ τον θεωρώ, τρόπο, αισθάνομαι υποχρεωμένος, για την όσο το δυνατόν αποκατάσταση της πραγματικότητας, για να μη πω της αλήθειας, άλλης μιας λέξης σε απόλυτη εκμετάλλευσης στη σημερινή νοσούσης κοινωνίας.  

Πολλοί συγχέουν την περιβόητη πλέον σύμβαση 717 του έτους 2016, περί αυτοματισμού του ελέγχου ασφάλειας της διακίνησης των σιδηροδρόμων, με την τραγωδία των Τεμπών, άλλοι σκόπιμα, οι ελεεινοί κοινωνικοί αλήτες και άλλοι είτε από άγνοια είτε παρασυρμένοι από τους προηγούμενους. 

Μία απλή όσο και καταλυτική, ας την πούμε, απόδειξη περί του αναγκαίου διαχωρισμού, είναι το γεγονός ότι χωρίς την ολοκλήρωση αυτής της σύμβασης, θα έπρεπε να έχουμε καθημερινά δυστυχήματα! Είναι επομένως αυτονόητο ότι η τραγωδία αυτή των Τεμπών, δεν είναι απόρροια της μη ολοκλήρωσης της σημαντικής αυτής συμφωνίας. Θα ισχυριστεί κάποιος ότι αν είχε ολοκληρωθεί η συμφωνία αυτή, ενδέχεται να είχε αποφευχθεί η σύγκρουση αυτή των τρένων. Σύμφωνοι, ενδέχεται, αλλά δεν είναι η συμφωνία που συνετέλεσε στο τραγικό αυτό συμβάν.    

Όσον αφορά την συμφωνία αυτή 717/2016, έχει επιληφθεί η Ε.Ε. που τη χρηματοδοτούσε, να διαπιστώσει ποιος και γιατί την καθυστέρησε και ασφαλώς θα αποδοθούν οι όποιες ευθύνες και οι συνέπειές της.

Όσον αφορά το δυστύχημα, έχει επιληφθεί η ελληνική δικαιοσύνη στην οποία έχουμε όλοι υποχρέωση να εμπιστευόμαστε, για να της δίνουμε συμπληρωματική δύναμη να είναι αντικειμενική, για την προστασία του απλού και αδύνατου πολίτη, ως την μόνη δυνατότητα να βρει το δίκιο του.

Το ανθρώπινο λάθος, δυστυχώς δεν είναι δυνατόν ποτέ να αποφευχθεί ακόμη και όποιο τέλειο σύστημα αυτοματισμού και ασφάλειας. Έχει κανείς αμφιβολία ότι αν ο μοιραίος Σταθμάρχης της Λάρισας, δεν έστελνε κατά λάθος το επιβατικό τραίνο προς Θεσσαλονίκη από την γραμμή καθόδου του εμπορικού τραίνου, το δυστύχημα δεν θα συνέβαινε; Έχει κανείς αμφιβολία ότι αν ο Επιθεωρητής ήλεγχε τις βάρδιες του σταθμού Λαρίσης και να διαπιστώσει ότι ο δεύτερος Σταθμάρχης είχε αναχωρήσει πριν της ώρας του και ταρακουνούσε τον μοιραίο Σταθμάρχη, το δυστύχημα δεν θα συνέβαινε;  

Ας μην λοιπόν ψάχνουμε για ενόχους μακριά από τον Σταθμό της Λάρισας!!  

Συμπληρωματική ενημέρωση. Σύμφωνα με το νόμο, αποκλειστικά υπεύθυνος για την ασφάλεια των Σιδηροδρόμων, είναι Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, Ρ.Α.Σ., η οποία και για τον λόγο τούτο έχει χαρακτηριστεί με νόμο Ανεξάρτητη.  Η απόδειξη ότι η Κυβέρνηση δεχόταν την ανεξαρτησία της Ρ.Α.Σ., είναι το γεγονός ότι είχε συσταθεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση το έτος 2017 και η νέα Κυβέρνηση δεν την άλλαξε! Ο εκάστοτε αρμόδιος Υπουργός δεν έχει καμιά ευθύνη για τον απλούστατο λόγο ότι δεν έχει αρμοδιότητα παρέμβασης στη διακίνηση των Σιδηροδρόμων.

Νικόλαος Αναγνωστάτος

e-mail: nanagnostatos@gmail.com

Thiakos.blogspot.com


No comments:

Post a Comment