Tuesday, February 18, 2025

Τις πταίει; Για το δυστύχημα των Τεμπών!

 

«Φωνάζει ο κλέφτης για να φοβηθεί ο νοικοκύρης», η στάση της αντιπολίτευσης!

Τις πταίει;

Για το δυστύχημα των Τεμπών!

ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ δεν δικαιούνται να διαμαρτύρονται, αφού μόνο στελέχη τους ενέχονται

Διόνυσος,  1η  Φεβρουαρίου 2025

Γράφει ο

Νίκος Αναγνωστάτος

Το ολέθριο δυστύχημα των Τεμπών, έχει ξεσηκώσει απρόοπτα (;) ξανά την ελληνική κοινωνία, μέχρι σημείου να προβληματίσει σοβαρά την κυβέρνηση, χωρίς κανένα ουσιαστικό λόγο, επιτρέψτε μου την άποψη. Η αιτία του μεγάλου αυτού ξεσηκωμού, οφείλεται στην χαρισματική κ.Μαρία Καρυστιανου, η οποια έχασε την κορη της σε αυτό το δυστήχημα.

Πολύ σωστά ο Πρωθυπουργός, είπε ότι μία μητέρα που έχασε το παιδί της, έχει το δικαίωμα να λέει και να επικαλείται ό,τι θέλει! Πολύ σωστά και δίκαια. Αλλά όπως το κάθε τι σε τούτο τον κοσμο, έχει πάντοτε τα όριά του. Με όλον το σεβασμό και την κατανόηση, στο πόνο της κ.Καριστιανού, είμαι της γνώμης, λόγω του τολμηρού αλλά καλοπροέραιτου χαρακτήρα μου,  ότι ξεπέρασε όλα τα εσκαμένα, μέχρι που έδωσε το δικαίωμα να αποδωθεί, η πέραν παντός όρίου, ευαισθησία της και μένος κατά της κυβερνήσεως, τουλαχιστον και σε κομματικούς λόγους. 

Χωρίς να επιδιώκω συμψηφισμό, για το φοβερότερο δυστύχημα στο Μάτι, όπου κάηκαν ζωντατοί 102 άτομα, όλες οι τότε επικρίσεις και αγανακτήσεις των οικογενειών των ανθρώπων τους που κάηκαν, δεν έφτασαν ποτέ στο επίπεδο της κ.Καριστιανού. Ακόμη και η ιδια η κ.Καριστιανού, έστω και αν δεν κάηκε δικό της πρόσωπο, ως υπερευαίσθητο κοινωνικά και ανθρώπινο πρόσωπο, όπως μας παρουσιάζεται, δεν είχε υποχρέωση να προβει σε κάποια καταδικαστική δήλωση τότε; ΤΙΠΟΤΑ! ΓΙΑΤΙ;

Ο ΣΥΡΙΖΑ όμως, έχει κάποιο ηθικό, αλλά προπάνων πολιτικό δικαίωμα, να διαμαρτύρεται κατά της κυβέρνησης, όταν είχε την απόλυτη ευθύνη, όχι μόνο για το δυστύχημα στο Μάτι, αλλά ακόμη και σε τούτο το δυστύχημα στα Τέμπη; Εξηγούμαι.

Η ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ, εντοπίζεται σε δύο στάδια: Πρώτο στην μη ολοκλήρωση της περιβόητης πλέον Σύμβασης 717, που θα εξασφάλιζε την αποτροπή ακόμη και του ανθρώπινου λάθους, η οποία υπογράφηκε το 2014 για να ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια, δηλαδή το 2016, έστω το 2017,  από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ή ακόμη και μέχρι το 2019 που παρέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ. Οι όποιες αιτιολογίες, ακόμη και προσχηματικές, μια υπεύθυνη κυβέρνηση είχε υποχρέωση να ξεπεράσει τις όποιες δυσκολίες.      

Όμως για να είμαι ειλικρινής, δεν ειναι σκόπιμο να συγκετρώνουμε την κριτική στο σύστημα ETCS, δηλαδή αυτό που θα εξασφαλίσει την πλήρη αποτροπή ατυχήματος με την ολοκλήρωση της Σύβασης 717/2014, διότι χωρίς το ETCS σημαίνει ότι θα ειχαμε κάθε μέρα ατυχήματα; Επομένως και χωρις αυτό το σύστημα οφείλουμε να αποφεύγουμε κάθε ατύχημα.

Επομένως ας επικεντρωθούμε στην εφαρμογή του πρωτοκόλλου ελέγχου και ασφαλούς κυκλοφορίας των σιδηροδρόμων. Έτσι φθάνουμε στην ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ στο δεύτερο αυτό στάδιο. Ο κανονισμός λειτουργίας των σιδητοδρόμων, αναθέτει στην αποκληστική ευθύνη ασφαλούς λειτουργίας των σιδηροδρόμων, στην Ρ.Α.Σ., δηλαδή στην Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Από την στιγμή λοιπόν που συνέβη το δυστύχημα αυτό στα Τέμπη, οφείλουμε να αποτανθούμε στη ΡΑΣ και να ζητήσουμε ευθύνες ως προς το τι συνέβη και γιατί συνέβη. Ποιος και πότε έχει ορίσει τα πρόσωπα που αποτελούν την τόσο σοβαρή και υπεύθυνη Αρχή. Τα πρώσοπα αυτά είχει ορίσει η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2017 και δεν τα άλλαξε η Νέα Δημοκρατία όταν ανέλαβε την κυβέρνηση.

Την Ρ.Α.Σ. λοιπόν αποτελούσαν ονομαστά μεγάλα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτή λοιπόν η Αρχή ειχε την αποκλειστική ευθύνη, την οποίαν ακόμη και σήμερα, δεν έχει κανεις ζητησει εξηγήσεις, αλλά ούτε και η ίδια η ΡΑΣ έδωσε κάποια εξήγηση τι έκανε και πως.

Η πιο άμεση Αρχή, ως εποπτέυουσα τα πρόσωπα του Σταθμού η οποία είχε την ευθύνη τοποθέτησης και ελέγχου των στελεχών της βάρδιας του Σιδηροδρομικού Σταθμού Λαρίσης, η οποια εποπτευόταν από την ΡΑΣ. Έτσι κι αλλιώς. Προϊστάμενος εκεί ήταν ένα υψηλόβαθμο στέλεχος τυ ΠΑΣΟΚ, όπως ξέρουμε, όταν έγινε το δυστύχημα, αντιλαμβανόμενος τη ευθύνη του, έσπευσε να ζητήσει από τον προϊστάμενο γιατρό τοθ Πασόκ, του Νοσοκομείου Λαρίσης, να τον δικαιολογήσει ότι είχε άδεια ασθενούς, προσπάθεια που αποκαλύφθηκε και έγινε γνωστή.

Ποια ήταν η ευθύνη του; Είχε ορίσει δύο άτομα στο Σταθμό Λαρίσεις, ένα εκ των οποίων είχε αναχωρήσει πριν το τέλος της βαρδιας του και έτσι άφησε μόνο την μη έμπειρο και μοιραίο Σταθμάρχη, ο οποίος δε μπορεί να δικαιολγήσει το τραγικό και μοραίο αυτό λάθους του.

Την αναχώρηση του δεύτερου αυτού ατόμου, δεν ήλεγξε, αν δεν του το επέτρεψε κιόλας. Είναι φαηνότερο ηλίου, ότι αν το δεύτερο αυτό ατομο δεν είχε αναχωρήσει πριν της ώρας του, δεν θα γινόταν το δυστύχημα, διότι θα το αντιλαμβανόταν και θα το απέτρεπε.

Μήπως λοιπόν ούτε το ΠΑΣΟΚ να δικαιούται να τα βάζει με την κυβέρνηση αφού δικό του στέλεχος ήταν συνυπεύθυνο για το ολέθριο αυτό δυστήχημα;

Που και πως υπεισέρχεται η ευθύνη της κηβερνήσεως ή του Υπουργού; Πουθενά!

Αν ενδεχομένως η φωτιά οφείλεται σε κάποιο εύλεκτο, που παράνομα φορτώθηκε, αυτό αποτελεί ευθύνη της Hellenic Train και οχι της Κυβέρνσης, το οποίο ερευνάται.

Κύριοι του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ, σοβαρευτείτε και να αντιληφθείτε την ευθύνη σας, έναντι της κοινωνίας και τον  ουσιαστκό λόγο υπάρξεώς σας, μήπως η Ελλάδα πάει καλύτερα!!!

            Νικόλαος Αναγνωστάτος,

          e-mail: nanagnostatos@gmail.com

          Site: Thiakos.blogspot.com

No comments:

Post a Comment