Monday, October 15, 2001

ΕΝΕΡΓΟΣ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΠΟΛΙΤΩΝ


Γράφει ο
Νίκος Αναγνωστάτος
15.10.2001

Καθοριστική για ευοίωνες πολιτικές εξελίξεις
ΕΝΕΡΓΟΣ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΠΟΛΙΤΩΝ

Στην Πολιτική και Κοινωνική Διαδικασία

                                                                                                Οκτώβριος 2001

Εισαγωγή


Ένα τεράστιο και βασανιστικό ερώτημα πλανάται συνεχώς πάνω στην Ελληνική κοινωνία για τα δρώμενα στην πολιτική διαδικασία: ο λόγος για τον οποίο το Π.Α.Σ.Ο.Κ. κυριαρχεί στην πολιτική ζωή της χώρας για είκοσι τώρα χρόνια(!!!), ενώ συγχρόνως, μεταξύ πολλών άλλων, υποφέρει ο ελληνικός λαός για να φθάσει τα επίπεδα του 1981 !!!
Έχουν διατυπωθεί πολλοί και διάφοροι λόγοι μέχρι τώρα, πολλοί από τους οποίους ακούγονται λογικοί και πειστικοί.
Ο υπογράφων ισχυρίζεται , ότι κανείς από αυτούς τους λόγους δεν προσέγγισε την πραγματικότητα.  Και τούτο διότι η σατανική σύλληψη από τον ιδρυτή του ΠΑΣΟΚ για την δημιουργία αυτών των συνθηκών και προϋποθέσεων στην ελληνική κοινωνία, είναι πράγματι δυσνόητη και πέραν πάσης λογικής αλλά και εθνικής συνείδησης.
Κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι Έλληνας πολιτικός, θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το θυμικό του Έλληνα, να εκμεταλλευθεί τα αδύνατα σημεία του χαρακτήρα του, να αναξέσει τα μίση και τα πάθη του παρελθόντος, σε συνδυασμό με τον εκμαυλισμό των συνειδήσεων, για να στρεβλώσει την κοινωνία, να αλλοιώσει τον τρόπο του σκέπτεσθαι των Ελλήνων, έτσι ώστε να παρακάμπτεται η λογική και διερευνητική αντίληψη, με μοναδικό σκοπό την πολιτική κυριαρχία επί της Ελληνικής κοινωνίας, αδιαφορώντας για τις επιβλαβείς για το λαό και το έθνος συνέπειες.
Έτσι κατασκευάστηκε ένας μη σκεπτόμενος Έλληνας, ένας Έλληνας στα μέτρα του Π.Α.Σ.Ο.Κ., ένας Έλληνας που ερεθίζεται με συνθήματα και κραυγές και που τρέφεται με λαϊκισμό και δημαγωγία.  Δημιουργήθηκε έτσι ο “μαζάνθρωπος” που άγεται και φέρεται από θυμικές και άλλες πρωτόγονες επιδράσεις, χωρίς κριτική σκέψη και ρεαλιστικό προβληματισμό.  Ένας άνθρωπος με τον οποίο είναι δύσκολο να επικοινωνήσεις και να συνεννοηθείς με τη γλώσσα της λογικής και των επιχειρημάτων.
Οι ομιλίες του Προέδρου του Π.Α.Σ.Ο.Κ. και των στελεχών του στο πρόσφατο συνέδριό τους, με τα “φοβερά επιχειρήματα”  και τους λαϊκισμούς που ακούστηκαν , επιβεβαιώνουν τις πιο πάνω σκέψεις, και διαπιστώνεται ότι η νοσηρή αυτή κατάσταση στην Ελλληνική κοινωνία που δημιούργησε ο ιδρυτής του, εξακολουθεί να ισχύει εν πολλοίς και σήμερα.
Το “πολιτικό αυτό πρόβλημα”, όπως το έχω χαρακτηρίσει, σε συνδυασμό με τον εκμαυλισμό των συνειδήσεων των κρατικοδίαιτων ορδών και της καθεστωτικής αντίληψης που επικρατεί, καθιστά το ΠΑΣΟΚ έναν εσαεί επικίνδυνο αντίπαλο.

Το Δέον Γενέσθαι:
Τι θα πρέπει να γίνει λοιπόν; υπάρχει λύση; η απάντηση είναι ασφαλώς ναι!
            Το πρώτο που χρειάζεται είναι η αναγνώριση του προβλήματος.  Μετά θα πρέπει να προσαρμοστούν οι πολιτικές ενέργειες με το “πρόβλημα”.
Aπό τα πιο πάνω, προκύπτει η ανάγκη να χαρακτεί μια πολιτική στην οποία να λαμβάνεται υπόψη ότι απευθυνόμαστε σε μια νοσούσα κοινωνία που δέχεται με μεγάλη επιφυλακτικότητα, για να πει κανείς το ελάχιστο, κάθε πρόταση, όσο σωστή και οφέλιμη και αν ακούγεται, ιδιαίτερα όταν προέρχεται από τη Νέα Δημοκρατία.
Αν αυτό ληφθεί υπόψη, έστω και αν δεν συμβαίνουν όσα πιο πάνω εκτέθηκαν, δεν υπάρχει φόβος να γίνει τίποτε χειρότερο.  Το πλέον δεν βλάπτει ποτέ.  Αν όμως υπάρχει κάποια αλήθεια στην ύπαρξη αυτού του «προβλήματος», το όφελος είναι τόσο μεγαλύτερο όσο η επίδραση του “προβλήματος” είναι μεγαλύτερη.
Για το λόγο τούτο χρειάζεται μια όσο το δυνατό, από κοντινή απόσταση, συζήτηση με τους πολίτες, για να παρακαμθεί το «πρόβλημα».
Η ειλικρινής και ισότιμη συζήτηση με τους διστακτικούς πολίτες, θα σπάσει τον πάγο, θα εξαφανίσει τους δισταγμούς και θα οδηγήσει σε μια νέα σχέση που θα καταλήξει σε σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης.
            Η συζήτηση αυτή για να είναι αποτελεσματική, θα πρέπει να γίνεται οργανωμένα και θεσμοθετημένα.
            Αυτό είναι το πρώτο. Το δεύτερο είναι η συζήτηση αυτή να εξελιχθεί σε ουσιαστική συμμετοχή των πολιτών στην κοινωνική και πολιτική διαδικασία.

Ενεργός Συμμετοχή των Πολιτών

Συμμετοχή λοιπόν είναι η λέξη κλειδί για να καταστεί δυνατή η απόλυτη επικοινωνία.
Όσο η συμμετοχή διευρύνεται και προάγεται μέχρι και τη λήψη αποφάσεων, τόσο οι συμμετέχοντες ταυτίζονται πλέον με το κόμμα και τις ενέργειές του.
Γινόμενος συμμέτοχος στις αποφάσεις ο πολίτης, αισθάνεται πλέον και συνυπεύθυνος για την ακολουθούμενη πολιτική και την υπερασπίζεται ως δική του.
Δεν χρειάζεται βέβαια ιδιαίτερη τεκμηρίωση, για την αξία της συμμετοχής και τη ταύτιση του πολίτη με την παράταξή του και τις αποφάσεις της, αφού και ο ίδιος έχει πάρει μέρος στις αποφάσεις αυτές.
Θα πρέπει ασφαλώς η Νέα Δημοκρατία  να πιστέψει σ’ αυτήν την διαδικασία και να είναι ειλικρινής προς τους πολίτες σ’αυτήν τους τη συμμετοχή.
Άλλωστε μόνο να κερδίσει έχει η Νέα Δημοκρατία  από τις προτάσεις των πολιτών, διότι είτε υιοθετώντας κάποια χρήσιμη ιδέα, είτε πείθοντας τον για κάτι διαφορετικό, η συμμετοχή του στην απόφαση είναι εξίσου συγκεκριμμένη και δεδομένη, με όλα τα οφέλη από αυτήν.
Το πρώτο και κυριώτερο όφελος, είναι η αμέριστη συμπαράσταση των πολιτών προς την παράταξη, είτε στην κατεύθυνση προς την εξουσία, είτε στην στήριξη του κυβερνητικού έργου και προγράμματος ως Κυβέρνηση.
Τα γενικώτερα οφέλη λοιπόν που θα προκύψουν από αυτήν τη συμμετοχική διαδικασία και την αμέριστη συμπαράσταση των πολιτών είναι:

α) Στην κατεύθυνση προς την εξουσία, ενεργεί καταλυτικά στην πολιτική ατμόσφαιρα της στρευλής κοινωνίας που δημιούργησε και εκμεταλλεύεται το ΠΑΣΟΚ, όπως εισαγωγικά αναπτύχθηκε, εξασφαλίζοντας έτσι τη νίκη στις εκλογές.
β) Ως κυβέρνηση, η αμμέριστη συμπαράσταση των πολιτών προς την κυβέρνηση, ενεργεί και ως καταλύτης των καταστροφικών αντιδράσεων κινητοποιήσεων  των συνδικαλιστών κυρίως, αλλά και του ΠΑΣΟΚ ως αντιπολίτευση, που θα επιδιώξουν να ακυρώσουν και να υπονομεύσουν, με κάθε τρόπο και μέσο, κάθε θετική ενέργεια και απόφαση της κυβερνήσεως.
γ) Η επιρροή των ΜΜΕ και των λεγόμενων “διαπλεκομένων” θα μειωθεί στο ελάχιστο, καθιστώντας την κυβέρνηση και το έργο της πλέον ανεξάρτητη.
δ) Κανείς δεν θα μπορέσει να βλάψει ή να υπονομεύσει τη Νέα Δημοκρατία ή τον Πρόεδρό της, για οιονδήποτε λόγο, είτε από μέσα είτε απ’ έξω.
ε) Ο εμπλουτισμός του κόμματος με στελέχη ποιότητος, από διαπρεπείς και επιτυχημένους πολίτες, επιχειρηματίες, επιστήμονες κ.τ.τ., οι οποίοι θα ενεργοποιηθούν στο κόμμα από τη στιγμή που η γνώμη τους μετράει και συμμετέχουν στην διαμόρφωση της πολιτικής και στην επίλυση των προβλημάτων της κοινωνίας.
στ) Ως κυβέρνηση δεν θα είναι αναγκασμένη να κρατά “ισορροπίες” οιασδήποτε μορφής και για οιουσδήποτε λόγους, έτσι ώστε να δύναται να επιλέγει τους αρίστους για την εφαρμογή των αρίστων αποφάσεων/ προγραμ-μάτων.
ζ) Η ταχεία και αποτελεσματική μεταφορά στην ελληνική κοινωνία των όποιων μηνυμάτων/οδηγιών της παρατάξεως/κυβερνήσεως.

Εφαρμογή – Φορέας

            Για να εφαρμοστεί η πιο πάνω πρόταση, θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας τοπικός φορέας σε επίπεδο Δήμου, μη έντονα χρωματισμένος, που να μπορεί να απευθύνεται σε όλους τους πολίτες και να συζητά όλα τα προβλήματα που απασχολούν την κοινωνία.
            Ο φορέας αυτός θα πρέπει να διαρθρωθεί σε Νομαρχιακό, Περιφερειακό και Κεντρικό επίπεδο, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η αμφίδρομη επικοινωνία με τα κεντρικά όργανα της Νέας Δημοκρατίας, μέσα από διαδικασίες που θα καθοριστούν.
Ο τοπικός φορέας όμως θα διαδραματίζει τον καθοριστικό ρόλο.
            Ο φορέας αυτός μπορεί να ονομαστεί “Επιτροπή Κοινωνικού και Πολιτικού Προβληματισμού”, είτε κάπως αλλιώς, και να υπάγεται στην Γραμματεία Πολιτικού Σχεδιασμού λόγω αρμοδιότητος, εκτός εάν αποφασιστεί να δημιουργηθεί αυτόνομη Γραμματεία.
            Εκεί που κυρίως υπάρχει ανάγκη εφαρμογής αυτής της προτάσεως, είναι το Λεκανοπέδιο, όπου το πρόβλημα είναι έντονο και όπου λιγο-πολύ κρίνονται οι εκλογές για τη Ν.Δ. και δευτερευόντως οι άλλες περιοχές της Ελλάδος.

Σύνθεση

Η διάθρωση της επιτροπής αυτής θα γίνει παράλληλα και αναλογικά με τις κομματικές οργανώσεις, ήτοι Τοπική, Νομαρχιακή, ίσως Περιφερειακή και Κεντρική.
Η Τοπική «Επιτροπή Κοινωνικού και Πολιτικού Προβληματισμού» θα αποτελεί το σημαντικότερο μέρος της όλης προσπάθειας, όπως προείπαμε. Εκεί θα διαπλάθεται και θα διαμορφώνεται η έννοια αλλά και η ουσία της συμμετοχής και εξ’ αυτής θα εμπεδώνεται η στέρεη σύνδεση των μετεχόντων με το κόμμα και τις ιδέες του. ΄Αλλωστε η σύνθεση των ανιόντων επιτροπών  θα αποτελείται κυρίως από εκπροσώπους των μετεχόντων στις τοπικές επιτροπές.
Στην Τοπική «Επιτροπή Κοινωνικού και Πολιτικού Προβληματισμού» θα θίγονται και θα συζητούνται όλα τα θέματα που θα προτείνει η Νέα Δημοκρατία εξ’ αρχής, με διαδικασία που θα ρυθμιστεί, και θα προωθούνται στη Γραμματεία Πολιτικού Σχεδιασμού δια των ανιόντων επιτροπών (Νομαρχιακή, Περιφερειακή και Κεντρική), με διαδικασία που επίσης θα ρυθμιστεί.
Θα πρέπει επίσης κατά καιρούς να γίνονται «θεματικές» συνεδριάσεις ιδιαίτερα όταν με κάποιο συγκεκριμένο θέμα ασχολείται η Κυβέρνηση ή η κοινωνία.
Στην “Επιτροπή Κοινωνικού και Πολιτικού Προβληματισμού” προτείνεται να συμμετέχουν οι πιο κάτω κατηγορίες πολιτών, εκπρόσωποι των οποίων θα εκροσωπούνται στις ανιόντες Επιτροπές:
α.-  Δημοτικοί Σύμβουλοι της παράταξης και ο Δήμαρχος όπου έχει εκλεγεί με  στήριξη της Νέας Δημοκρατίας.
β.-  Τα ενδεκαμελή των Τ.Ε.
γ.-  Τα πενταμελή της ΟΝΝΕΔ.
δ.-  Βουλευτές, Ευρωβουλευτές, πολιτευτές, μέλη ΚΕ - ΕΚΟ - ΟΚΕ. - ΔΑΚΕ - ΝΟΔΕ και λοιπών κομματικών οργανώσεων, που κατοικούν στο Δήμο.
ε.-  Τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων όλων των Συλλογικών Φορέων του Δήμου που πρόσκεινται στη Νέα Δημοκρατία (Επαγγελματικά, Επιστημονικά, Πολιτιστικά, Εξωραιστικά, Αθλητικά, Γονέων και Κηδεμόνων, κλπ.).
στ. Εκπρόσωποι Δευτεροβαθμίων,/Τριτοβαθμίων, οργάνων εργαζομένων και όχι μόνο, που κατοικούν στο Δήμο.
ζ.-  Εκπρόσωποι Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων που κατοικούν στο Δήμο, αν δεν εκπροσωπούνται από το σωματείο τους.
η.-  Εκπρόσωποι Βιομηχανικών Επιχειρήσεων που κατοικούν στο Δήμο, αν δεν εκπροσωπούνται από σωματείο τους.   
θ.-  Πρόσωπα που επηρεάζουν την κοινή γνώμη γενικώτερα στο Δήμο.
ι.-  Προβληματισμένοι πολίτες,εκτός Νέας Δημοκρατίας, που αναζητούν αξιόπιστη διέξοδο.

Πιλοτική Εφαρμογή

Η ιδέα είναι μεγαλεπίβολη και για το λόγο τούτο θα πρέπει τα βήματα να είναι προσεκτικά και καλά μελετημένα. Για το λόγο τούτο προτείνω να εφαρμοστεί η πρόταση “πιλοτικά”  σε κάποιο Δήμο της Αττικής για κάποιο διάστημα που θα κριθεί επαρκές εκ των αποτελεσμάτων, και μετά να αρχίσει είτε να επεκτείνεται η εφαρμογή του στους γύρω Δήμους ή και στην υπόλοιπη Ελλάδα όπου κριθεί ότι χρειάζεται, αναλόγως από τα συμπεράσματα που θα εξαχθούν στην πιλοτική εφαρμογή.
Προσφέρομαι, αν έτσι κριθεί, να αναλάβω προσωπικά την πιλοτική εφαρμογή της προτάσεώς αυτής στην Κηφισιά, έτσι ώστε εντός εξαμήνου να μπορούν να εξαχθούν τα πρώτα συμπεράσματα και να αξιολογηθεί αναλόγως.
Επειδή ο χρόνος μέχρι τις προσεχείς εκλογές δεν είναι συγκεκριμένος δεν θα πρέπει να καθυστερήσουμε. ΄Εκκλησή μου είναι να αποφασισθεί το γρηγορότερο δυνατό, ώστε αν η πρόταση κριθεί τόσο χρήσιμη όσο ισχυρίζομαι, να μπορούμε να την εφαρμόσουμε παντού το γρηγηρότερο.
Είναι πάντοτε σοφό να γίνεται κανείς προμηθεύς και όχι επιμηθεύς.
Ας μη ξεχνάμε ότι η ηγεσία του κόμματος καρπούται κάθε επιτυχία, ανεξαρτήτως ποιοι συνέβαλαν σ’ αυτήν, όπως η ηγεσία του κόμματος επιβαρύνεται επίσης και με κάθε αποτυχία, ασχέτως ποιοι έφταιξαν γι’ αυτό.


No comments:

Post a Comment